sobota, 5 listopada 2011

Schab w sosie śliwkowym

Bardzo lubię połączenie mięsa z owocami. Dziś pomysł na schab w sosie śliwkowym. 1 kg schabu natarłam solą, pieprzem i czosnkiem,. posmarowałam musztardą sarepską polałam olejem i odstawiłam na dobę do lodówki. Po tym czasie przełożyłam mięso do rękawa i upiekłam.

Do sosu śliwkowego potrzebowałam:
20 dkg śliwek suszonych
oliwę z oliwek
sól, pieprz, cukier, chili
sos sojowy
czosnek

Śliwki zalać wodą i odstawić na ok. pół godziny. Jak namiękną wstawić na mały ogień i gotować powoli. Dodać przyprawy w niewielkiej ilości: sól, pieprz, chili, cukier plus wyciśnięte 2 ząbki czosnku. Nadal gotować, mieszając od czasu do czasu. Dodać łyżkę sosu sojowego. Zagotować. Zmiksować całość i podawać z upieczonym schabem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz