sobota, 7 kwietnia 2012

Babka kawowo - cytrynowa

Babka niezwykle prosta w wykonaniu i smaczna. Przepis zaczerpnięty z mojego ulubionego bloga z wypiekami "Moje wypieki" Tam ta babka nazywa się "marmurkowa z kawą" Wprowadziłam drobne modyfikacje do przepisu i tak też go tutaj zamieszczam. 



Składniki:  
25 dag masła 
5 jajek 
1 szklanka mąki pszennej 
1 szklanka mąki ziemniaczanej 
3/4 szklanki cukru 
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
skórka starta z cytryny 
3 łyżki kawy rozpuszczalnej

Jajka (całe) zmiksować z cukrem, dodawać stopniowo masło dalej miksując (masa na tym etapie może się zwarzyć, ale nie ma to wpływu na ciasto). Mąkę wymieszać z proszkiem, dodać do naszej masy, zmiksować.
Ciasto podzielić na 2 części. Do jednej dodać aromat i skórkę z cytryny, zmiksować. Do drugiej kawę rozpuszczoną w minimalnej ilości wody, zmiksować.
Formę do pieczenia babki wysmarować masłem i wysypać kaszą manną. Wylać jasną część ciasta, na nią część kawową. Całość delikatnie i krótko wymieszać widelcem, by powstał efekt marmurka (mieszamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara). Piec 50 minut w temperaturze 180ºC.

Babkę można posypać cukrem pudrem albo zrobić lukier cytrynowy (sok z cytryny plus cukier puder). Ja zrobiłam z lukrem. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz