piątek, 6 kwietnia 2012

Pieczeń wielkanocna z jajkiem

Jedni mówią na nią klops, inni pieczeń rzymska, a ja po prostu nazywam ją pieczenią wielkanocną z jajkiem. Przejrzałam kilka różnych przepisów nim ją zrobiłam. Ostatecznie zdecydowałam się na taki skład: 

1 kg mielonego mięsa - łopatka
2 jajka surowe
kajzerka namoczona w mleku
czosnek
2 małe cebule 
sól, pieprz, majeranek

5 jajek ugotowanych na twardo

Mielone mięso przyprawić, dodać surowe jajka i kajzerkę, wyrobić ręcznie. Połowę mięsa włożyć do wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą formy (keksówka ok. 30 cm) Ułożyć ugotowane jajka i przykryć resztą mięsa. Piec 1,5 godziny w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Pierwsze 45 minut piekłam pieczeń przykrytą folia aluminiową.

Pieczeń podałam na zimo, z sosem chrzanowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz