wtorek, 19 czerwca 2012

Kurczak w szynce parmeńskiej

Ostatnio mam bardzo mało czasu na gotowanie, staram się więc wymyślać takie dania, by można było przygotować je w pół godziny. Udało się i tym razem. 

Składniki:
pierś z kurczaka
10 plastrów szynki parmeńskiej (lub innej tego typu)
pomidory z puszki lub świeże
cukinia
czosnek
sól, pieprz, zioła prowansalskie

Pierś z kurczaka podzielić na 10 kawałków, każdy zawinąć w szynkę. Obsmażyć z dwóch stron. W czasie smażenia przygotować sos. Ja skorzystałam z cukinii w pomidorach, którą zamknęłam przed rokiem w słoiku i dorzuciłam do tego pokrojonego w kawałki pomidora bez skórki. Ale można też wykorzystać świeże pomidory lub te z puszki. Sos przyprawić czosnkiem pokrojonym w kawałki, ziołami i pieprzem (soli użyć na końcu, bowiem szynka ma jej sporo). Sos gotować ok. 10 minut, włożyć do niego wcześniej przygotowanego kurczaka i poddusić ok 5 - 7 minut.
 
Polecam do tego ciemny makaron i brokuł. Smacznie i zdrowo :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz